L’objectiu bàsic és treballar la funcionalitat i mobilitat dels òrgans orofacials com a eina de prevenció de dislàlies. Alhora, les diferents experiències serveixen per detectar els nens/es amb dificultats de parla
La proposta de treballar les pràxies a Educació Infantil sorgeix davant les dificultats de parla i llenguatge presents en molts nens i nenes de cicle inicial. Per tant, les pràxies intenten ser un treball de prevenció en l'àmbit del llenguatge oral.
Alguns dels objectius serien:
- Desenvolupar la motricitat fina que afecta als òrgans articulatoris
- Potenciar l’agilitat, mobilitat, pressió i tancament labial
- Adquirir control, tonicitat i força lingual, labial, bucal i de respiració.
- Vivenciar les possibilitats d’obertura, moviment i pressió de les mandíbules.
- Aconseguir una correcta deglució
- Ajustar fonèticament els sons significatius de la llengua d’aprenentatge
LA VACA DE LES PRÀXIES
Els nens i les nenes han d'imitar els moviments que fa la vaca amb els llavis, la llengua, les galtes,...
i... MÉS PRÀXIES
FEM PRÀXIES...
PRÀXIES AMB EN BOB ESPONJA
TREBALLEM LES EXPRESSIONS FACIALS
PRÀXIES AMB EN BOB ESPONJA
TREBALLEM LES EXPRESSIONS FACIALS
A veure si som capaços d'imitar les diferents expressions facials que fan aquests nens i aquestes nenes?
MOSTRA DE LÀMINES DE PRÀXIES
(Ed Àlber)
EXERCICIS TERÀPIA MIOFUNCIONAL (TMF)